Detektiverna är en serie för nybörjarläsare om barnen Tim och Tove och spårhunden Ludde som löser spännande mysterier.
En riktigt bra lättläst serie både vad gäller text och bild.
BTJ, Häfte 14, 2015. / Lektör Christina Wedenmark.
Ludde försvinner spårlöst. Vad har hänt?
Tim och Tove hittar stöldgods när de leker med Ludde i parken.
Detektiverna smyger på tjuvar som har brutit sig in i många hus under sommaren.
Jag heter Lisa, är född 1983 och bor i Tyresö. Mitt jobb är världens bästa. Jag skriver och illustrerar barnböcker. Läs mer om Lisa här.
Lilla kaféet är en lättläst serie om Sara och hennes bror Arash.
De fikar gärna på pappans kafé efter skolan. Men mest av allt tycker de om att lösa mysterier.
En kille tappar sin plånbok på Lilla kaféet. Sara och Arash springer efter honom för att lämna tillbaka den. Varför försvinner han?
Vem köper tårtor med falska sedlar på Lilla kaféet?
Sara och Arash löser fallet. Uppdraget blir farligare än väntat.
En cykel blir stulen utanför Lilla kaféet. Sara och Arash jagar tjuven. Då råkar de illa ut.
Hej, jag heter Klara och är illustratör och formgivare. Jag älskar att illustrera, att hitta nya, spännande färgkombinationer. Läs mer om Klara här.